Chataux Taulane 2 dags tur

10sepHele dagen11Chataux Taulane 2 dags tur

Kære golfvenner.

Château de Taulane er et 4-stjernet hotel, som ligger 20 km fra Gorges du Verdon i fantastiske omgivelser med en 18-hullers golfbane, efterhånden kendt af mange af GCD’s medlemmer. Hotellet byder på lækre og hyggelige værelser samt fremragende faciliteter. Grasse ligger 40 km derfra, Draguignan 50 km, Cannes 65 km og Vence 60 km.

Værelserne ligger enten på selve slottet, som daterer sig tilbage til 1700-tallet, eller på hovedgården. De er smagfuldt indrettet i traditionel, provencalsk stil og omfatter badekåber, tøfler og gratis toiletartikler.

Hotellets restaurant byder på gourmet-retter, tilberedt af hotellets egen mesterkok. Det har også en bar og byder desuden på en række eksklusive hotelfaciliteter.

Gæsterne har fri adgang til swimmingpoolen, saunaen, spaen, det tyrkiske bad og

spabadet.

Man bestiller og afregner selv hotelværelset på mail eller tlf. Vær opmærksom på at du/i vil blive bedt om nr. på kredit kort. Husk at oplyse at du deltager i et GCD arrangement. Tlf. 04 9340 5123. (I vil blive bedt om, at oplyse nr. på dit kreditkort ved reservationen af værelser. For at sikre sig et af de reserverede værelser, skal i bestille inden den 27.07.

Dobbeltværelse inkl. morgenmad (2 personer) 140 € + turistskat.

Enkeltværelse inkl. morgenmad (1 person) 116 € + turistskat.

Det er tilladt at have hund med på værelserne og på banen.

Hvis du ikke har spillet Taulane før, er her en oplagt chance til at stifte bekendtskab med den utrolig smukke og velholdte bane. Har du spillet bane før så ved du, at du skal med til dette hyggelige arrangement igen i år.

Program for arrangementer

Tirsdag har vi tee-time fra kl. 10:00.

Inden middagen samles vi til en aperitif og præmieoverrækkelse fra dagens turnering ca. kl. 19:45.

Herefter nydes en 3 retters menu med vin, vand og kaffe.

Onsdag morgen, efter morgenmaden er der Gun-start kl 09:00

Efter dagens turnering serveres en 2-rettets frokostmenu inkl. vin, vand og kaffe, herefter præmieoverrækkelse.

Alt dette får du som medlem af GCD 225 € pr. personer.

Ledsager som ikke spiller golf 105 €.

Gæstespiller 250 € pr. person

Buggy 35 € – ved tilmelding på golfbox bedes du oplyse om du ønsker at køre i buggy.

Vi skal være mindst 24 deltagere for at turneringen gennemføres til nævnte pris.

Tilmelding på golfbox efter først til mølle princippet og overfør samtidig beløbet, dog senest 15.08 (indtil denne dato kan du også fortryde og få refunderet beløbet)

Bankkonto: Societé Générale Golf Club Danois

Iban nr: FR76 3000 3005 0400 0372 6816 294

BIC: SOGEFRPP

Husk at skrive navn i meddelelsen til Benificiere/modtager

Vi glæder os til et par hyggelige golfdage.

På bestyrelsens vegne

Turneringsledere Inger Rask & Myrna Hald

Referat

Lad dette være en advarsel 😊 om hvad der sker når man uventet vinder i vores klub.
I må undskylde men jeg har svært med at huske navne og får dem nemt forvekslet, da jeg ikke kommer så ofte.
Så det er ikke for at fornærme nogen at jeg ikke nævner navne.
Da jeg ikke tidligere har været oppe i de tynde luftlag som vinder, af en lille turnering i vores klub, kom det som en overraskelse da jeg lige pludselig blev bedt om, at holde en vinder tale under vores dejlige frokost efter vores runder.
Og ikke nok med det, på vejen ud blev jeg bedt om at skrive en lille notits om vores dejlige dag. 😊.
Af respekt for vores bestyrelse og den ofte meget utaknemmelige opgave det er, at være i bestyrelsen, ja i hvilken som helst frivillig klub.
Her kommer det:
Der var inviteret til 2 dage turnering i Taulane September 10-11 2019.
1st dagen, at sige det regnede er jo nok en underdrivelse, Jeg var der ikke, da jeg aften før var kaldt ud til noget arbejde den dag.
(meldte afbud til Myrna)
Men jeg hørte fortællinger om ænder der svømmede på fairwayen.
Jeg hørte også, at der blev hygget med kort spil og pejsen var tændt.
Så det var med noget af en fornemmelse af at dette ville være en meget våd bane vi skulle spille på da jeg kørte hertil onsdag morgen.
MEN jeg må tage hatten af for banen, den dræner rigtig godt, Banen var våd, men ikke svære at spille end normalt.
Vejret var perfekt til golf, Solen skinnede, bjergene og skovene stod smukt, køligt om morgenen, men solen varmede hurtig op.
Jeg havde en hyggelig gruppe at spille med og vi nød alle det gode selskab og den skønne bane.
Den er i hvert fald værd at køre de ekstra kilometer for at komme til at spille.
Tak for arrangementet og tak til alle der kom og bakkede op om det.
Da vi alle har en ”regn voucher” til Taulane, så ville det jo være nærliggende at vi alle mødes her igen.
Måske i oktober da september er rimeligt tæt pakket med golfarrangementer.
Tak
Gorm – Jørgen Gormsen
A- rækken: B-rækken
1. 35 point Jørgen Gormsen 1. 20 point Else Skønnemand