Juleafslutninger 2019

01dec8:518:51Juleafslutninger 2019

Saint Endreol  4. december

Den traditionsrige julematch på Saint Endreol blev afviklet på banen den 4. december som en Scramble over 9 huller med 11 spillere på 3 hold. Vejret har som bekendt ikke været så godt og vejrudsigten for spilledagen var også noget usikker. Det har sikkert holdt nogle medlemmer væk ligesom traditionelle vinterforkølelser gav nogle afbud.

Os der mødte op fik en meget fin dag med flot vejr. Temperaturen var blot +6.5 ved start, men den sneg sig op under spillet. Banen var flot grøn, men også meget våd, hvilket stillede store krav til vores teknik. Hold inddelingen viste sig at være optimal, så der var en lige kamp mellem holdene. Holdånden var fin på alle hold. Der blev kæmpet og støttet og alle bidrag til holdets gode resultat. Efter spillet blev middagen serveret. Den bestod af:

Chapon fourré au foie gras & marrons, PDT grenailles & Champignons du jardin. Dessert: Dessert de Nöel.

Der var rigeligt af mad og vin. Der var igen i år sjov pakkeleg. Det var et rigtigt godt arrangement, som tjener udvalget til ære. Synd for dem der ikke kunne være med, men fortvivl ikke. Det bliver også JUL til næste år og endnu en jule match. 🎄⛄🍷

Tak til Myrna og andre der bidrog.

Mange julehilsner fra Dorthe Falkenberg
Resultater fra dagen.
1. Henning – Leo – Connie – Dorthe, brugte 42 slag (bedst på sidste 3 huller) 2. Mogens – Peter – Jette – Inger, ligeledes 42 slag. 3. Birger – Helle – Myrna brugte 43 slag (kun 3 på holdet)
Jeg vil takke jer alle for en dejlig og hyggelig dag, samt ønske alle en skøn jul samt et godt nytår.
På gensyn til onsdagsgolf i 2020, første gang den 8. januar.

Myrna

Saint Donat

Julefrokost St Donat, 29/11/2019

Juleafslutningen på Saint Donat blev fandt sted i strålende solskin – men desværre med baner, der var for våde til at spille.

17 “spillere” var mødt op.

Der blev spillet golf – en herlig puttekonkurrence – på en “interimistisk green” med et hul. Vi fik alle 45 sec. og skulle så putte så mange bolde i hul vi kunne – turneringen var overstået på 20 minutter.

Efter den meget seriøse puttematch gik vi til bords. der blev serveret Confit de Canard – og derefter Cafe Gourmand.

Efter frokosten blev der delt præmier ud:

Hold matchen blev vundet af Per Møllers hold, der udover Per bestod af Inger Margrethe Rask og Peter Falkenberg med ialt 19 træffere.

Andenpladsen gik til Tove Locher Gleie, Anne Holten og Vibeke Gravesen med 13 træffere.

Tredjepladsen til Connie Rasmussen, Kurt Barfred og Karen Rygaard med 10 træffere.

Suveræn vinder blev Per Møller med hele 9 træffere! Tillykke Per

Efter lodtrækning blev der trukket præmier til nærmest flaget på hul 2 og 9.

Tillykke til alle vindere!

Endelig blev der trukket lod om klappepræmier samt 11 “julegaver” sponsoreret af damegolfen v/Ester Falck – jeg tror alle gik hjem med en præmie eller en gave. Tak til Ester.

Per Møller holdt en vindertale og takkede Karen og Asger – for et godt arrangement og for en vellykket turnering på Saint Donat i 2019.

Glædelig Jul og Godt Nytår til alle golfere i GCD.

Referat: Vibeke Gravesen

Provencalle  3. december

Juleafslutningen på Le Provencal

Efter skybruddet søndag i Mandelieu og Antibes var det med bange anelser, vi så frem til juleafslutningen om tirsdagen.

Men heldigvis er Le Provencal banen en af de golfbaner her på kysten, som kan tåle megen regn og hurtigt tørrer op, hvis der kommer lidt sol og vind.

Det var derfor 23 forventningsfulde deltagere, der mødte op tirsdag morgen i strålende solskin.

Alle fik udleveret en nissehue og så kunne konkurrencen begynde:

Den startede med en puttekonkurrence over 3 huller, og der var god stemning lige fra starten.

Efter putningen slog 1. hold ud til en Texas Scramble over 9 huller. Der var dog et enkelt hul, nr. 4, hvor turneringslederen besluttede, at det var for vådt, så det blev sprunget over og alle hold fik  par på dette hul.

Efter turneringen kunne alle hente en drink i baren, sponsoreret af Bruun Rasmussen Kunstauktioner v/  Peter Koch.

Ved 13:30 var alle færdige med dagens strabadser, og der blev serveret en glimrende lunch bestående af andebryst og til dessert en chokoladekage.

Da alle var mætte var det tid til en forrygende præmieuddeling, med bl.a. Champagne til det vindende hold, vin til nr. 2 og 3, samt sponsorbolde til de ikke-vindende hold.

Alt sammen sponsoreret af Bruun Rasmussen Kunstauktioner v/  Peter Koch.

Lidt resultater:

Puttekonkurrencen blev vundet af Anette Faber med 5 slag, fuldt op af Tove Locher Gleie og Peter Kragh Falkenberg med 6 slag.

Texas Scramble:

Vinder blev Hold 5 med 37 slag:

Flemming Brøchner Petersen, Peter Kragh Falkenberg, Anette Faber og Tove Locher Gleie

Nr. 2 blev Hold 3 med 41 slag:

Joe Odgaard, Jette Troest, Merete Arp og Kresten Leth Jørnø

Nr. 3 blev Hold 6 også med 41 slag:

Torben Arp, Else Skønnemand, Kurt Schmidt og Vibeke Gravesen

Nærmest pinden på hul 3 blev vundet af:

Merete Arp og Flemming Brøchner Petersen

(Sunday) 8:51 - 8:51(GMT+00:00)