Provence Open på Cannes Mougins

09mayHele dagen10Provence Open på Cannes Mougins

Provence Open på Cannes Mougins

Der spilles en single stableford turnering der er handicap tællende. Turneringen er opdelt i 2 lige store rækker, der spilles på Cannes Mougins. Ved overtegning vil GCD’s medlemmer have fortrinsret. NYKREDIT Cannes er præmiesponsor samt sponsor for Aperitif, for at få en evt. præmie er det en betingelse, at man deltager i aftenarrangementet. Aftenfesten holdes på Hotel Le Manoir De L’etang (hvor der også er overnatningsmuligheder) Aftenfesten indledes med Aperitif og præmieoverrækkelse kl. 19:30

Yderligere oplysninger med priser mm udsendes snarest, men priserne vil ca være på samme niveau som i 2018.

Buggy, pris 50 €

Turneringsleder: Henrik Fuglsang og Connie Rasmussen

Referat:

Provence Open 2019

9.5.2019 på Golf Country Club Cannes Mougins

28 spillere stillede op i smukt men blæsende vejr, som på den smukke Cannes / Mougins gjorde især bag-9 til en udfordring for de fleste.

Der blev spillet individuel stableford i to rækker – A-rækken spillere med HCP til og med 18,9 og B-rækken spillere med HCP fra og med 19,0.

Nykredit var atter beredvilligt sponsor for turneringens præmier – 1., 2. og 3. pladserne i hver række og præmier for både damer og herrer på hvert af tre huller: Nærmest flaget på to par 3 huller – Hul 5 og Hul 11 – samt om længste drive på Hul 18.

A-rækken

1. Steen Halleskov, 30 p
  2. Mogens Holten, 29 p
  3. Søren Henrik Jensen, 27 p

B-rækken

1. Lonnie Westrin-Byford, 26 p
  2. Myrna Hald, 26 p
  3. Connie Rasmussen, 25 p

Damer

• Tættest på flag hul 5 Lonnie Westrin-Byford
  • Tættest på flag hul 11 Jette Nyhuus
  • Længste drive hul 18 – Lonnie Westrin-Byford

Herrer

• Tættest på flag hul 5 Sven Carlsen
  • Tættest på flag hul 11 – Ingen herrer ønskede at bruge tid på at måle her :o)
  • Længste drive hul 18 – Mogens Holten

Endelig spillede damerne traditionen tro om Sørens Fad. Inden præmieoverrækkelsen fortalte Else Skønnemand om historien bag Sørens fad, som hvert år til Provence Open tildeles den damespiller, som scorer flest point. I år overgik fadet fra sidste års vinder Myrna Hald til dette års vinder Anne Holten.

Præmieoverrækkelserne fandt sted om aftenen inden middagen på Le Manoir de l’Etang, hvor alle hyggede sig med sang og dans til musikken fra duoen Clea & Jeremy.

Tak til Nykredit, Connie Rasmussen og alle deltagere.

Henrik Fuglsang/110519

may 9 (Thursday) - 10 (Friday)(GMT+00:00)