Tirsdags golf Le Provencal 9 huller

Golf Club Danois

Klubbens medlemmer og eventuelle gæster, der foretrækker at spille en runde på 9 huller mødes hver tirsdag kl. 10.00 på Le Provencal banen der ligger i Sophia Antipolis, ca 5 km nord for Antibes.

Alle er velkomne, blot de har et handicap på max. 54 og er medlem af GCD eller har licens i en anden godkendt golfklub/ union.

Tilmelding til Tirsdags Golf foregår på GCD’s hjemmeside under kommende turneringer og tilmeldingen slutter fredag kl. 12:00.

Senest søndag fremsendes startlisten via e mail til de tilmeldte spillere.

Første bold slår ud kl. 10.30 og derefter med 8 min. mellemrum.

Efter matchen ca kl. 13.30 mødes alle i banens skønne restaurant, hvor der spises frokost og er præmieuddeling. Det er frivilligt om man ønsker at deltage i frokosten.

Der spilles normalt i 2 præmierækker: Skiftevis Damer, Herrer eller handicap.

Alle turneringer er handicaptællende.

Ansvarlig for Tirsdags Golfen på Le Provencal er Inger Rask, som kan træffes på:

Mobil Tel.: +33 (0)6 11 52 05 96

Lokale regler på Le Provençal Golf.

Out of bounds  (regel 27)

Hvis din bold havner udenfor banens grænser, der er markeret med hvide pæle, må den ikke spilles.

Det gælder for Club House, træningsbane, putting green og andet hegn på banen.

Areal under reperation.

Gener der er forårsaget af den automatiske vanding, udhuling af sand i bunkers og bare pletter på greens.

Ikke flytbare forhindringer (regel 24)

Buske med deres beskyttelse.

Beton stier, den lille mur ved hul nr. 2, og ligeledes muren ved hul nr. 5 til højre for vejen.

Områder der er markeret med hvidt, er en ikke flytbar forhindring.

Det er forbudt at spille i blomsterområder med sten.

Bold flyttet ved et uheld på greenen.

Der er ingen straf, hvis man selv eller en medspiller kommer til at flytte bolden på greenen ved et uheld. Bolden og eller markeringsmærket genplaceres.

Denne lokale regel gælder kun hvis bolden er på greenen.

Hvis bolden flyttes af vind eller vand, skal bolden spilles som den ligger i sin nye position.

Sten i bunkers  er løse naturgenstande, altså flytbar forhindring.

Vandhazard ved hul nr. 9 strækker sig i hele venstre side (grøften).