Kønnenes kamp

12aprHele dagenKønnenes kamp

Om arrangementet

På den smukke Grande Bastide bane afholdes der i år kønnenes kamp.

Pigerne skal have revanche fra sidste år og har valgt denne bane som stedet hvor det skal ske.

Vi spiller 4 ball best ball hvor 2 damer spiller mod 2 herrer i hulspil.

Der spilles om 3 point pr. match, 1 point for banens for ni 1 point for banes bag ni og 1 point for matchen.

Vi har lavet et samlet arrangement med Grande Bastide således at prisen for Green fee – frokost med vin og kaffe er € 70.

Beløbet skal indbetales til GCD`s konto senest 3 april

Birger Rask er sponsor for turneringen og har indkøbt god vin til det vindende hold.

IBAN 3000 3005 0400 0372 6816 294

BIC SOGEFRPP

Vi ser frem til din tilmelding, hvis spørgsmål kontakt

Ester Falck 06 76580314      thefalck@hotmail.com

Mads Barslund 0493766110   mads@mbconsulting.dk

Referat

Referat ”Kønnenes Kamp” – Mandag d. 8. april 2019
Allerede fra om morgenen, hvor der var mødt 52 friske golfere op, var der god stemning selv om det var lidt af en ”kold” start. Temperaturen var i den lave ende af skalaen.
Vi spillede fourball bestball 2 herrer mod 2 damer. Point for vundet for 9 og point for vundet bag 9 og point for hele matchen.
Banen var fin – selv efter al den regn, som der var kommet – de seneste dage. Vi traskede i rask tempo ud på fairways, men skulle holde øje med større pytter, hvor der ind imellem svømmede et par ænder rundt. Det gav en god stemning. Temperaturen steg op af dagen og solen kom også frem, så alt i alt en fin dag på golfbanen.
Sponsor på dagen var Birger Rask, som allerede fra om morgenen var mødt op for at heppe.
Turneringslederne havde gjort et kæmpe arbejde med at få alt arrangeret og alt forløb fint.
Greenkeeperne tror jeg også var blevet instrueret til at gøre deres ypperste, for banen stod nyklippet og mange af os syntes, at greene var temmelig hurtige. Det gav bare matchen en ekstra dimension, at vi også der skulle koncentrere os, hvis vi ville have point på hvert hul.
Efter matchen var der lidt ventetid til alle var kommet ind. Den blev brugt flittigt, til at snakke og hygge os på tværs af holdene. Efterfølgende var der frokost, hvor vi fik en dejlig menu og vin.
Under frokosten blev vi løbende informeret af Turneringslederne – Ester og Mads om holdenens resultater. I starten var det spændende, da damernes resultat lå meget tæt på herrerenes, men meget hurtigt rendte damerne fra herrerne. Damerne vandt stort.
Præmierne fra Birger Rask var vin til vinderholdet altså damerne og golfbolde til mændene.
Birger Rask informerede os om hans virksomhed og at han gennem mange år har bygget og renoveret huse og lejligheder her på Cote d’zur.
Der blev holdt takke tale af damerne ved Hanne Breitenstein, som takkede mændene for kampen, og at vi var meget glade for at vinde vores pokal tilbage igen, så den kunne få en rød nederdel på. Det klædte den meget bedre syntes Else.
Flemming Lademann holdt mændenes takketale, som selvfølgelig var lidt skuffet over resultatet, men de ville stille op igen til næste år, og vinde pokalen tilbage.
Mange tak for en dejlig dag og et meget fint arrangement

Se billeder fra arrangementet – klik her

Hele dagen (Friday)(GMT+00:00)