Kokkedal Golf

19aug13:0113:01Kokkedal Golf

Om arrangementet

Kokkedal Golf

Årets Kokkedal Match den 9. august 2021. Som Torben Arp nævnte ved Orienteringen om morgenen, var det nu 8´ende år i træk, at GCD afholder efterårsmatchen på Kokkedal Golfbane. Der var et flot fremmøde, dog ikke tidligere tiders antal, men alligevel taget den aktuelle situation på fransk område i betragtning, et meget tilfredsstillende antal spillere. Alligevel et stort arbejde for de to arrangører Connie og Torben, der fik det hele til at klappe fint. Der er visse traditioner, når vi spiller Kokkedal. Banen var som sædvanlig top-trimmet og det er altid en stor fornøjelse at spille banen. Den anden tradition er, at det altid er både sol og regn. Det passede også i år. Det begyndte så fint med sol og blå himmel, men vi var ikke mange huller inde i turneringen, før de mørke regnskyer dukkede op. Til sidst endte det oven i købet med et reelt skybrud, som gik ud over nogle enkelte (langsomme) hold. En anden tradition blev dog brudt. Vi har altid haft en sponsor tilknyttet matchen, men den gik ikke i år. Vi måtte selv til ”lommerne”. Det gik heldigvis fint alligevel. Der var et præmiebord med masser af god vin. Resultaterne var i år meget mere på det jævne. Der var ingen der gik hjem med et nyt handicap, hvilket jo nok til dels skyldtes vejrguderne, men måske har det også lidt at gøre med dåbsattesterne. Man kan jo ikke blive ved med at gå ned i handicap. Én lidt sen, men velsmagende frokost, blev gennemført på den heldigvis overdækkede terrasse og dermed afsluttede endnu en god dag i GCD regi.

Dagens resultater:

Dame 1: 1. Helle Buhl Aanestad 34 points 2. Mette Aaby 32 – 3. Susie Hess-Nielsen 31 –

Dame 2: 1. Margaretha Nolkrantz 33 points 2. Susan Salling Christiansen 29 – 3. Connie Rasmussen 25 –

Herre 1 : 1. Jens Hess-Nielsen 32 points 2. Ole Hansen 29 – 3. Henning Brimer 27 –

Herre 2 : 1. Lennart Bach Nielsen 34 points 2. Claus G. Hansen 33 – 3. Søren Høegh 33 –

Nærmest pinden hul 9 :

Damer : Ingen

Herrer : Torben Arp 3,82 meter

Nærmest pinden hul 17 :

Damer : Karin Hansen 16 meter

Herrer : Henning Brimer 17,5 –

(Thursday) 13:01 - 13:01(GMT+00:00)