Nordic Cup Danmark – Sverige

Nordic Cup Danmark - Sverige

27sepHele dagenNordic Cup Danmark - Sverige

Om arrangementet

Danmark tog sejren hjem sidste år, hvilket overraskede Svenskerne meget, de har siden været i adskillige trænings lejre.

Turnering afvikles som tidligere som Four Ball best ball, dvs 2 svenskere mod 2 danskere. Der spilles om 3 point pr bold, 1 point for for ni – et point for bag ni og et point for kampen.

Breefing kl 8.30 gun start kl. 9.00

Efter matchen vil der være frokost og præmieoverrækkelse

BIL Luxemburg er sponsor for turneringen i form af frost og præmier.

Match leder for Danmark Mads Barslund

Referat.

Fredag 27. september mødtes vi til den årlige golf landskamp mod svenskerne. Der var 40 danske spillere og 40 svenske. Det er vist flere år siden, at Golf Club Danois har kunnet stille med 40 spillere.

Det var en kold morgen. Men hurtigt fik solen magt. Spillet gik godt – uden for megen venten.

BIL (Banque Internationale à Luxembourg) var sponsor for dagen. Under frokosten fortalte BIL om banken. Man lagde vægt på bankens speciale i løsninger for skandinaviske kunder, ikke mindst på formueforvaltningsområdet. (1).

På 19 hul fik vi en forfriskning. Herefter var der frokost – og naturligvis resultatgennemgang. Henrik Fuglsang og hans svenske pendant gik resultaterne igennem for de 19 enkeltstående kampe. Billedet med tavlen viser disse. Desværre vandt Sverige med 31,5 points, mens Danmark måtte nøjes med 24,5 points. Vores talkyndige Per Møller bemærkede, at der måtte være en fejl i det samlede resultat, idet summen af de to tal er 56, mens der faktisk er 57 points til deling.

Men dette ville dog ikke kunne forrykke resultatet – nemlig at Svensken vandt!

Tak for en god dag på St. Donat. Og endnu engang tak til vores sponsor BIL.

Asger Hansen

Se billeder fra arrangementet – klik her

Hele dagen (Friday)(GMT+00:00)