Regler

Golf Club Danois

Lokalregel for GCD.

I forbindelse med revisionen af golfreglerne pr. 1. januar 2019, blev der åbnet mulighed for, at den enkelte klub indførte en lokal regel, regel E 5, for ved bold Out of Bounds, at give spilleren mulighed for droppe to køllelængder inde på fairway ikke nærmere flaget mod to strafslag. GCD’s bestyrelse har besluttet, at GCD anvender denne mulighed ved klubbens turneringer.

De nye golfregler pr. 1. januar 2019

I forbindelse med R&A’s revision af golfreglerne pr. 1. januar 2019, udgav R&A en fremragende hjemmeside og tilhørende apps til både Android og IOS.

GCD anbefaler alle medlemmer at sætte sig ind i de nye regler OG definitioner på R&A’s hjemmeside. Her finder du både de komplette golfregler og en forkortet version af golfreglerne – den såkaldte spillerudgave, som er tiltænkt dig som golfspiller og indeholder de regelsituationer, som oftest forekommer på banen.

Hvis du har spørgsmål til en situation, så send en mail til
golfclubdanois@gmail.com

Husk, at enhver spiller altid bør have golfreglerne med på runden.