Om GCD

Golf Club Danois

Golf Club Danois, Côte d’Azur (GCD) er en golfklub for danskere med adresse i Provence-området i Syd-Frankrig.

Det kan være fastboende danskere eller danskere bosiddende i Danmark, der har et fritishus eller lejlighed i området. Gæster til medlemmer kan også deltage i klubbens turneringer mod et gebyr på €10, hvis de er medlem af et anerkendt golfforbund, f.eks DGU eller FFGolf.

Klubben har hjemmebane på Golf Country Club Saint Donat i Mouans Sartoux (ca. 10 km N for Cannes), men har desuden opnået aftaler om reduceret green-fee med en række golfbaner i området mod forevisning af GCD-medlemskort.

Golf Club Danois arrangerer i forårs, efterårs og vintersæsonen turneringer ca. en gang om måneden på forskellige baner i området.

Derudover er der 2 faste ugedags-turneringer. En 18 huls turnering som spilles på forskellige baner og forskellige dage og tirsdag spilles der på 9-huls banen Le Provencal i Sophie Antipolis. LadiesGolf fra tid til anden på Golf de Grande Bastide

Om sommeren bliver der arrangeret turneringer – kaldet SommerGolf – på forskellige baner i området.

Klubben har også arrangeret forskellige golfture af kortere eller længere varighed.