Vores golfbaner Opio Valbonne

Golf Club Danois

Den 9. juli 1966 blev golfbanen “Valbonne” officielt åbnet. Bussoz’ ry for denne store provencalske landsby og det stormfulde forhold, som Bussoz havde haft til Opio rådhus under sine mange ansøgninger om administrative tilladelser, fik ham til kun at bruge kommunens navn. Hovedparten af Domaine de la Bégude ligger dog i Opio. Det var først i 1986, at Jacques Courtignon — som på anmodning af Bussoz ledede hotellet og golfklubben — genoprettede områdets sande juridiske status og opbyggede et mere hjerteligt forhold til Opio-myndighederne. Golfklubben tog derefter navnet Opio-Valbonne. Simone Bussoz, der havde stået for klubbens indretningsarbejde, sørgede for, at der var snackbar og forfriskninger. Hotellet var ikke åbnet på dette tidspunkt, da arbejdet med værelserne endnu ikke var afsluttet.

I løbet af 1990’erne betød udbredelsen af nye golfbaner og den økonomiske krise, at det ikke var rentabelt at forfølge en politik med at bygge golfbaner. Men snart ville der være muligheder for at købe eksisterende kurser. Servanes og La Salette i Provence og Le Touquet og Hardelot på Opalkysten blev en del af Resonance Golf Collections portefølje og øgede virksomhedens omdømme. Den samme strategi gjaldt i 2001 med købet af Opio-Valbonne, og i 2003, da Grande Bastide blev opkøbt fra Club Med. Siden 1996 er Resonance Golf Collection blevet ledet af Nicolas Boissonnas og Stéphane Coste, der overtog efter sin far. I 2012-2013 blev banen opgraderet, og de bagerste ni fik en signatur 18. hul: et storslået par 3 med udsigt over Golf d’Opio Valbonnes Brasserie La Bégude. De forreste ni kræver en velovervejet tilgang og velvalgte jern. For de bageste ni skal du vælge lange og regelmæssige skove.